Dagstur till Örebro

Idag har jag vart i den stora staden Örebro. Hade tur och fick åka bil både dit och hem igen. Jag kom lite för tidigt, och magen kurrade, så först satte jag mig på ett fik och åt en smarrig parmasallad och drack kaffe. Jag är rätt duktig på att fika själv, det är riktigt mysigt! Sen letade jag reda på Team Sportia där jag skulle hämta nummerlappen till på lördag... men det va stängt och på en lapp utanför stod det "Stängt pga nyöppning. Öppnar igen torsdag 8.00". Ursäkta men det är väl torsdag idag? Och klockan var 13.00!! Och så står det ju för fan att man ska hämta nummerlappen idag eller imorgon PÅ Team jäkla Sportia. Och jag var på rätt gata, hade ju till och med vägbeskrivning med mig. Jäkla idioter! Ja, lite smått irriterande eftersom jag trodde jag skulle slippa hämta lappen direkt innan starten. Aja...

Sen var det dags för mötet som jag egentligen var i Örebro för. Det gick bra, gymmet var superfräscht och mysigt. Det fanns massor med maskiner, två träningssalar och en spinningsal. Vi bestämde att jag ska komma tillbaka på onsdag för audition. Det blir jympa till att börja med, men jag hoppas på att få mer utbildning. Och det är väl anledningen till att jag kan tänka mig att pendla till Örebro, jag lär inte tjäna några pengar på det, men jag kanske kanske kan få lite mer till CV:t. Vet inte riktigt om det är värt det ännu... men jag vill verkligen jobba på ett gym! Får ta mig en funderare. Puss/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0