I made it!!!

Yes jag tog mig runt och kom i mål!!! Men vi tar det från början...

Imorse var jag inte alls sugen på att springa. Latmasken och fegisen i mig tog över en stund. Men sen kom den envisa oxen fram och sa åt mig att jag minsann inte ger upp sånt jag längtat efter! Så jag tog mig i kragen och åkte iväg till Örebro. Hämtade först nummerlappen, fick nr 21! Och så skulle jag springa 21 km. Sammanträffande? Kände mig förvånansvärt fräsch i benen och efter uppvärmning var jag laddad. Hade egen tidtagning och höll lite koll vid kilometerskyltarna.

2 km gick på 10 min. Lite för fort för mig när jag ska springa så långt. Och det kändes. Det var varmt som sjutton också, solen stekte och svettades redan som en gris. Och törstig var jag redan. Hur skulle detta gå?

5 km - 26 min. Fortfarande lite väl snabbt i början. Jag var faktiskt redan skittrött. Saktade ner och joggade lite. Men snart fick jag syn på killen som var farthållare för de som ville springa på 1.50. Så jag försökte hänga på, men tappade honom strax vid milen.

10 km - 53 min. Ganska bra tid på milen, men här började benen redan ta slut. Fick bli sportdryck vid vätskestoppen framöver.

Sen kollade jag inte fler tider. Försökte bara hålla benen springande och peppa mig själv. Tur att jag hade bra musik hela vägen. Det gjorde mycket. Sista biten trodde jag benen skulle gå av. Men tog mig tillslut in på friidrottsbanan och spurtade in i mål på ungefär 1.54 (glömde såklart stoppa min klocka i lyckan av att vara mål). Nu känner jag mig hyffsat mör, men bättre än väntat. Har fått i mig mat och massa vatten... ska upp och jobba imorgon, får se om jag kommer ur sängen. Jag är i alla fall grymt stolt över mitt eget psyke, för stundtals var det INTE kul!


Innan loppet - nr 21!
Hemma igen i tröjan och hårbandet(!?) jag fick i mål
Fick även en risifrutti (fast jag tog en manna)
MAT! Var supergott när det äntligen var klart. Klyftpotatis, en halv kycklingfilé (kom på att jag måste ha matlåda imorgon och fick offra halva), chevréost, sallad och turkyoughut blandat med sweet chilisås. MUMMA!

UPPDATERING!!!!
Resultatet har redan kommit upp. Jag hade tiden 1:54:27 (3 minuter sämre än i Gbg). Kom på 14:e plats av de 50 kvinnor som sprang halvmaran. Jag är NÖJD!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken kämpe du är!!!

Puss mamma

2009-08-23 @ 00:13:31
Postat av: Maya

grymt Maria! fan va impad jag blir. du kommer klara maran som en dans! frågan är hur det ska gå för mig som knappt orkar milen än...PUSS från en stolt storasyster

2009-08-23 @ 10:07:08
Postat av: izza

Härligt jobbat!!!!! Vilken tid!! Hittade din blogg strax innan loppet inne hos Sara på träningsglädje. Jag sprang också Åstadsloppet igår :D Skulle skriva en kommentar igår innan loppet, men då strulade det när jag postade så jag orkade inte skriva om :P

2009-08-23 @ 12:54:24
URL: http://runrunner.wordpress.com
Postat av: Maria

Åh tack vad fina ni är!

2009-08-23 @ 15:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0