Minirunda på 20'27 - men jag är nöjd

Idag var mitt mellannamn omotiverad. Ville bara gå hem och äta muffins och sova efter jobbet. Men som tur är har man en hund som ändå måste ut. Och eftersom jag vet att det bara sitter i huvudet att jag inte vill springa, så gjorde jag en deal med mig själv. Orkade jag 20 minuter så skulle jag vara nöjd. Och det blev precis på håret. Och vet ni? När jag väl sprang kändes det bara skönt, första 5 ville jag vända igen... men efter att ha spurtat upp för en lång backe fick jag en liten kick och ville springa längre. Men nöjde mig ändå med mina 20 - mentalt är jag en latmask... den latmasken slåss jag mot varje dag. Idag tror jag att jag vann. Nu är mitt mål bara att hålla formen fram till Å-stadsloppet, för jag har ingen ork och lust att försöka slå 1:50 tiden från Gbgvarvet. Nöjer mig med att komma runt i den formen jag är den dagen.

Det var vaaaarmt... tog så lite på mig som möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0