Dagens i-landsproblem

God morgon (eller förmiddag)! Jag somnade framför Beck igår, sov nog sista halvtimmen. Tur att jag sett filmen förr, ett antal gånger. Idag tänkte jag gå ut och springa på morgonen, men ändrade mig och tog en promenad istället. Tänkte springa om en liten stund istället, men just nu öser regnet ner, och har ingen lust att bli dyngsur idag igen. Får vänta en stund till och dricka kaffe istället.

Jag har haft riktig panik över mitt liv de senaste dagarna. Jag vet inte vad jag vill. Jag ändrar mig hit och dit, och är rädd för att jag inte kommer bli nånting alls. Jättedumt, jag vet. Men när man tycker att det man inte utbildat sig till är roligare än det man faktiskt gått 2 år i skolan för att lära sig... då känner man sig lite dum. Jag gillar att jobba på ålderdomshemmet, nu när man lärt känna de boende. Men jag längtar ännu mer efter att jobba med barn. Därför kom jag på att jag ska bli idrottslärare på låg- och mellanstadiet, idrott+barn känns som min grej. Men då får jag plugga minst 3,5 år till. Kanske gör jag det nångång, men jag tror jag ska låta framtiden bli som den blir och bara ta det lugnt nu. Jobba så jag har råd att betala hyran, och spara resten inför flytten härifrån om ett år. Det blir som det blir helt enkelt! Jag är så himla löjlig ibland så det inte är klokt... snacka om i-landsproblem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0