Nu är det helg va?

För det är det för mig i alla fall. Nu är jag ledig 5 dagar, och Edvin i 2. Så nu har vi helgmys!! I för sig har jag städat och tvättat hela morgonen, men har hunnit med ett kaffebreak i köket i alla fall. Nu ska vi (eller okej, Edvin) hitta på någon gó lunch och sen ska vi ut i skogen med Tindra. Kanske hittar vi på lite kantareller? Då blir det nog en god middag ikväll! Funderar på en springtur lite senare, om jag hittar motivationen... först ska vi handla och släga skräp i alla fall. Hoppas min Maya mår bra idag. Och grattis mamsen på namnsdagen! Hoppas det kommer en liten Greta idag också... fast hon verkar ju inte vilja komma ut! (om det nu är en tjej).

Vi började diskutera jul och nyår imorse (inte för att jag längtar efter vintern, men ändå). Och vi ska nog åka skidor igen på nyår, om någon vill vara hundvakt förstås. Jag har aldrig gillat vintern, men nu när jag nästan kan åka skidor känns det lite roligare. För jag längtar faktiskt efter att få ge mig ut i backarna igen. Det var en härlig känsla när man blev bättre och bättre! Och så gillade jag all frisk luft och den härliga träningsvärken man fick i benen!

Här kommer Edvin ner för backen i full fart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0