Dog-jogg

Just när jag började undra hur jag ska få det att gå ihop med att springa 3 gånger i veckan, plus att motionera Tindra tillräckligt, så hittade jag den perfekta lösningen. Att springa med Tindra. Ja - jag har tänkt på det tidigare, och till och med testat, men fick för mig att jag hellre springer själv. Att det varför jobbigt att hålla koll på henne samtidigt. Men det gick hur bra som helst! Knöt kopplet runt midjan och hon sprang bredvid mig som en liten ängel.

Vi gick först i 7 minuter så att hon fick kissa.
Sedan sprang vi 28 minuter, först var det hon som fick upp tempot - men efter ett tag fick jag pusha på henne. Hon såg helt slut ut lagom till att vi kom till en badplats (en av Grythyttans många smultronställen - det finns hur många som helst här). Hon fick bada en stund medan jag stretchade och gjorde några spontana upphopp.
Ytterligare 20 minuters löpning, och nu var hon pigg igen. Oj vad det gick undan! Fick en riktig endorfinkick sista biten. Det var länge sen... nu känner jag mig motiverad igen!
Sista biten gick vi igen i 11 minuter. Och så var vi hemma igen!

Var uttorkad och hungrig, så det fick bli en svalkande hallonsmoothie. Nu väntar dusch, en skön kväll med en stor middag och en stund på spikmattan. Har fått mystisk värk i ländryggen, som en varning om att jag måste tänka på att lyfta rätt när jag jobbar (och annars också) och sluta böja i ryggen - måste använda benen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0