Hur ser din drömsemester ut?

Är ledig idag och sitter på balkongen och drömmer mig bort. Funderar lite på hur min drömsemester ser ut. Greklands-charter i all ära, men när jag ser den ultimata semestern framför mig så innebär det inte att ligga och steka på en strand. Jag vill vara aktiv på min semester. Stället måste vara någonstans där det finns storslagen natur. Där vandrar eller kanske cyklar vi runt på dagen. Vi badar på vackra ställen, hittar mysiga fik och dricker en massa kaffe. På kvällen går vi ut på olika restauranger, äter av landets specialiteter och dricker massor med vin. Nästa dag är det dags att röra på sig igen, ut på upptäcksfärd... förmodligen utspelar sig detta i något medelhavsland. Även om jag gärna vill åka till Asien och andra världsdelar, så drömmer jag ändå mest om medelhavet. Antagligen på grund av maten och den romantiska bilden jag har av dessa länder. Mest av allt vill jag nog till Italien. Och kanske vandra i alperna. Men än så länge får jag drömma... utlandssemester har vi nog inte råd med på flera, flera år. Så många år att jag kommer ha glömt all engelska jag någonsin lärt mig. Om jag inte råkar vinna lite pengar förstås...

På dagen?


På kvällen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0