Matshopping och skogspromenad

Jag var och handlade mat idag. När jag går in i en mataffär blir jag lite frånvarande. Tror jag går in i nån annan värld av förvirring över vart allt finns,  lycka över allt som finns på hyllorna och beslutsångest över vad jag ska stoppa i korgen. Fast jag älskar att handla mat, förutom att betala den då. Men det är ganska härligt att gå och plocka goda och fina saker som ska in i mitt kylskåp eller skafferi. Och att spontanköpa det man är sugen på är ju ganska härligt. Idag köpte jag till exempel senapssill, halloumi och leverpastej fast det inte stod på min lista. Men det var jag sugen på. Och naturgodis, mmm... chokladöverdragna para- cashew- och valnötter. Bara litegrann, som en extra liten lyx i tillvaron.

Sen tog jag och Tindra en lång runda i skogen. När hon får springa i skogen ser hon så lycklig och fri ut. Och det gör mig lycklig. Tänk att en sån liten, vardaglig sak kan göra hela ens dag. Här är lite bilder från igår...

Igår var det såhär varmt - idag regnar det


Tindra har badat


Soffläge igår kväll


Myser framför tv:n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0