Omöjligt att må bra ibland

Nu har jag jobbat sista dagen den här veckan och är nu ledig i två veckor. Hade planerat att söka fler jobb under tiden, men nu mår jag inte så bra igen så jag åker hem till mamma och pappa istället. Hoppas på att det går över, men just nu känns det tråkigt. Nu när jag jobbat tre dagar har jag inte rört mig mer än under hundpromenaderna, vilket inte alls räcker för att jag ska må bra. Känslan man får av att träna saknas, det är den känslan jag mår allra bäst av. Men vad gör man när man är för trött eller, som idag, mår för dåligt för att kunna träna? När man ändå inte kommer må bättre av det, endast sämre? Då måste man vila, och stå ut med att inte få känna den underbara känslan av att springa oavbrutet i en timme eller nått (ja, jag är väl knäpp). Just då känns det som att det är omöjligt att må bra... 

Ps. Jag klagar inte på att jobba.. det är faktiskt kul och väldigt givande och lärorikt. Att ta hand om människor är nog det jag ska göra, för det känns meningsfullt och ibland är det rätt mysigt, trots blöjor att byta och rumpor att torka. Jag klagar mest på att jag blir så trött såhär i början... men kan även bero på att jag inte mår helt bra just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0