Å-stadsloppet och aerobics

Jag visste det. Jag åkte hem och anmälde mig till ännu ett lopp. Det är beroendeframkallande! Den 22 augusti går Å-stadsloppet av stapeln i Örebro, och eftersom det är väldans nära så tyckte jag det var lika bra att hänga på. Valde mellan 10 och 21 km, och valet föll på ännu en halvmara. Jag gillar smärta...

Sen blev jag sjukt uttråkad och träningssugen, trots att träningsvärken sitter i. Men eftersom det började kännas som "normal" träningsvärk (igår var den helt onormal), så tänkte jag att lite blodcirkulation är nog bara bra. Och en ordentlig stretch efteråt. Mjo... det gick bra under passet och jag orkade till och med benstyrkan. Men nu... är jag helt totalt slut igen. Kanske inte var så smart trots allt. Men nu väntar i alla fall dusch, middag och soffan...

Dessa SATS tjejer satt jag och kollade på för att fördriva tiden innan det var dags för min startgrupp i lördags. Var nog därifrån aerobics-suget kom... Dom var alldeles sådär provocerande glada som instruktörer kan vara, så som jag i hemlighet önskar att jag vore, men det kommer inte riktigt naturligt för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0