du är mig alltid nära syster!

Maria min fina fina lillasyster! vet du vad? jag tror alla känner det som du pratar om någon gång. jag hade samma konversation med en vän för någon dag sen. om att känna sig tråkig för att man vill "satsa" på sin familj, sina intressen, sitt jobb, sin hälsa - sin framtid, istället för på fest och vänner. man får dåligt samvete för att man är trist och rädd för att uppfattas som det. men vet du vad? man måste satsa på sig själv och det som i hjärtat är det man känner är viktigt. ens nära vänner finns kvar ändå. för de är viktiga - och då kommer du ha ett behov av att ha de vännerna i ditt liv. ni måste inte festa tillsammans för att ha en bra relation, eller?
Min bästa vän är 60 mil ifrån mig och jag längtar efter henne så mycket ibland så det gör ont. vi vet att vi har varandra alltid, hon är viktig för mig MEN hon vet också att jag, precis som jag vet att hon - har andra saker som är viktigare. för att mitt liv ska funka ordentligt måste jag ha en bra vardag, vilket innebär 1. en bra relation med ted 2. ett jobb som jag trivs med 3. mål att uppnå i livet 4. hälsa = träning 5. min familj. detta innebär inte att jag alltid prioriterar detta före min vän MEN funkar inte dessa sakerna så funkar jag inte som vän heller. låter kanske jätte konstigt. detta är ingen prioriterings lista men allt detta måste vara i balans. jag kan inte prata med min vän i 1 timme på telefon om jag vet att ted väntar med mat, jag har något viktigt att berätta för mamma, jag ska åka och träna etc. jag tycker att det är bättre för både min vän och jag att vi hörs och syns när vi verkligen har tid för bara varandra. sen är det klart man kan ringa lite ort och bara höra hur läget är eller skicka ett sms eller om man bor nära bara komma över på en snabb kopp kaffe.

jag vet inte varför jag skriver vän istället för att skriva hennes namn: underbara alexandra!

och Maria; att vara så långt ifrån sin familj, speciellt när man står varandra så nära som vi gör är alltid svårt och kommer alltid vara. men du är alltid nära mig, för du finns alltid i mina tankar. jag älskar dig så mkt och jag är så stolt över allt du vågat de senaste 2 åren. över den du har blivit, du vågar vara dig själv. fortsätt med det! det är mest ärligt mot både dig och andra.

nu måste jag åka till jobbet.

. jag är sjukt trött idag kan jag tillägga. har vart uppe sen 6. körde våra gäster från thailand till tåget. de ska vidare till danmark för att hälsa på andra vänner där. jag får berätta mer om den fantastiska Henry och hans fru sandi senare...

i full Gina utrustning





min fina vovve är trött efter allt besök igår.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack älskade du för att du är så klok och underbar! Du har rätt i precis allt du skriver! Idag mår jag bättre och är rätt glad :)

2009-05-24 @ 10:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0