hallux pallux eller nått

promenad i morse med zackie i 31 min och 22 sek. jag trodde den rundan skulle ta längre tid :-( det är svårt att hitta en bra lång väg att gå här, för om jag går rakt ner för gatan så kommer havet och där kan man inte gå. går jag åt andra hållet kommer 111:an och den vill man hels inte passera. jag kan alltså välja höger eller vänster. går jag till vänster ligger campingen där med massor av arga hundar (och husvagnsägare) så egentligen kan jag bara gå till höger. för i skogen får man inte ha hundr egentligen heller.

här är en bild på mina slitna fötter som mamma ska kolla på för att se vad de två konstiga knälarna är. jag är i desperat behov av fotvård. inte kan man väl få den där hallux pallux sjukdomen när man är så ung och aldrig går i högklackat? (jag vet att den inte heter så, men det heter nått sånt iaf....)




ser du mamma? knölarna som är lite röda under stortån?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det heter Hallux valgus, som betyder snedställd stortå. Det drabbar främst kvinnor i 50-55 års åldern, så det är lite väl tidigt. Det finns något som jag tror heter tåspridare som man kan ha för att pressa isär tårna, finns nog på Apoteket eller hälsokost, säkert svindyrt. Man kan också göra fot o tå-massage genom att rulla foten över en tagg-boll. Det här är råd som jag läst på nätet. Du kan själv googla på Hallux valgus, men jag tror bara du har överansträngda fötter som går och står så mycket. Puss på dig!

2009-05-14 @ 19:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0