Vem är jag? En pannkaka.

Gick förbi dagiset under morgonpromenaden och två små pojkar ropar från gungorna:
"Är det du som är Tina som klipper?" (hon har också en Rottweiler nämligen).
"Nej, men hon har också en hund" svarar jag.
"Men vem är du då?"
"Jag är Maria"
"Vilken Maria? Vem är du?"
"Jag bor här"
"MEN VEM ÄR DU?"

Haha... vilka sötnosar. Nu sitter jag här igen och ska plugga. Men vill inte. Det är sol och jag känner för att göra hundra andra saker. Har gjort en pannkakssmet precis, tänkte bjuda Edvin på mina nygräddade pannkakor när han kommer hem från skolan. Eftersom jag gillar att låtsas vara nyttig tog jag rågsikt och havremjölk, och inget smör. Hoppas han inte märker något, fast det gör han nog. Tinar lite hallon som i alla fall jag tänkte äta till istället för sylt. Och en mosad banan blir det nog också. Mums. Tänkte överraska med att baka chokladmuffins också, men kom på att vi inte har några muffinsformar. Och det är typ det enda jag kan baka, så det blev inget. Jaja, senare idag ska jag springa eller steppa, får se vad det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0