Grönsaksfest

Det där med att handla mat är rätt krångligt. I alla fall om man heter Maria. Jag vill ha näringsriktig mat, och mycket grönsaker. Helst ska det va ekologiskt. Och gärna närproducerat (eller i alla fall svenskt ursprung) och i säsong. Och så får det ju inte kosta skjortan. Idag åkte jag till ICA med utmaningen att försöka pricka in dessa saker. Och köpa höstiga, svenska grönsaker och frukter. De jag fick med mig hem var:

- Rödkål
- Broccoli
- Blomkål
- Äpplen
- Päron
- Kålrot
- Palsternacka
- Rotselleri

Resten av varorna var nästan allihop ekologiska. Förutom bären tror jag, de är redan svindyra som de är. Känner mig ganska duktig. Nu ska allting användas också, men det blir nog inga problem. Nu ska jag försöka yoga lite innan jag stupar ner i soffan. /Maria 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0