Att lyssna på kroppens signaler

Idag var planen: springa, sedan jobba kväll. Men efter gårdagen på Loka, när jag skulle somna, kände jag hur hela kroppen skrek. Var så trött så jag bara ville gråta, och jag hade så ont i kroppen, speciellt ryggen att jag inte kunde slappna av. Har inte sovit bra alls, så imorse insåg jag att jag måste lyssna på signalerna innan det blir värre. Så jag ringde jobbet och sa att jag inte kan komma in i eftermiddag. Löpningen blir kanske inte heller av, min riktiga vilodag var igår, men det är inte så lyckat att massera i flera timmar på sin vilodag. Så idag ska jag ta det LUGNT, för att sen komma tillbaka ännu starkare och piggare. Jag tror att jag har lärt mig att lyssna på kroppen, och det är så viktigt att man gör det. Det är så lätt att pressen att tjäna pengar, det dåliga samvetet och att man tror att man måste vara duktig och att man inte får klaga kommer ivägen. Men det förlorar man på i längden. Ta hand om er, /Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0