Det är något som rör sig i min mage

Varje kväll nu. Igår kunde Ted känna en spark - vilken känsla det är!

Det är så mycket som händer med mig just nu. Jag vet inte om det är så för alla gravida men jag tänker helt annorlunda om vissa saker. Jag ser saker på ett annat sätt. Det som kändes väldigt viktigt och som ett stort problem innan känns mindre viktigt nu. Jag tänker mycket på livet, döden och hur sköra vi är. Jätte töntigt jag vet, men tänk så mycket det finns att missa nu! Tänk om något skulle hända nu, då skulle jag inte få se mitt barn växa upp. Jag vet att man inte kan gå omkring och vara rädd för att något ska hända och det är jag inte heller, jag bara menar att man helt plötsligt har så mycket mer att förlora. Vetskapen om det gör också att man känner sig väldigt väldigt lycklig. Mitt liv är helt plötsligt så mycket mer innehållsrikt. Inte för att det var trist och meningslöst innan - absolut inte! Men nu finns det en stor anledning till allt. Jag ska snart ansvara för en liten försvarslös krabat - jag kommer behövas varje dag. Utan mig kommer den personens liv alltid sakna en pusselbit. Jag är mer viktig nu. Jag behöver finnas här. Skrämmande och underbart på samma gång!

MAYA

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har alltid varit viktig för oss! Precis som ditt barn kommer att vara det viktigaste i ditt liv, så viktig har du varit, och är fortfarande för oss, dina föräldrar! PUSS

2010-04-07 @ 18:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0